Krótki opis inwestycji
Przedmiotem opracowania jest projekt budowy drogi S6 na odcinku koniec obwodnicy m. Sianów – początek obwodnicy m. Sławno (węzeł Sianów Wschód /bez węzła/ – węzeł Bobrowice /z węzłem/) na odcinku o długości 23,17 km.
Odcinek objęty opracowaniem zlokalizowany jest w województwie zachodniopomorskim w obrębie powiatów koszalińskiego i sławieńskiego.
Kalendarium
Data: 30.09.2022
Data: 30.07.2023
Inwestycja obejmuje w szczególności budowę i przebudowę:
- Odcinka drogi ekspresowej S6 o długości 23,17 km.
- Czterech węzłów drogowych:
- Węzeł Kawno,
- Węzeł Malechowo,
- Węzeł Karwice,
- Węzeł Bobrowice.
- Przebudowę istniejących ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z projektowaną drogą ekspresową.
- Tras dróg dojazdowych wraz ze zjazdami.
- Przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową.
- Dwóch miejsc obsługi podróżnych.
- Obwodu utrzymania drogi.
- Obiektów inżynierskich: wiadukty, estakady w ciągu drogi ekspresowej, wiadukty drogowe w ciągu dróg poprzecznych.
- Urządzeń ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne wraz z rezerwą terenu pod przyszłościową budowę ekranów, przejścia dla zwierząt.
Cel i zakładany efekt inwestycji:
Podstawowym celem przedmiotowej inwestycji jest usunięcie zaległości w rozbudowie infrastruktury transportowej województwa zachodniopomorskiego oraz zapewnienie połączeń transportowych pomiędzy najważniejszymi ośrodkami wzrostu a obszarami o mniejszej dynamice rozwoju. Ma to ogromne znaczenie dla gospodarki województw leżących na trasie drogi ekspresowej S6.
Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin i Szczecin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich od Świnoujścia i Szczecina do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne.
Nowa droga umożliwi ograniczenie kosztów generowanych przez transport, a tym samym przyniesie znaczne korzyści ekonomiczne. w rezultacie uzyska się bezpieczne i sprawne połączenie w ciągu drogi ekspresowej S6 Szczecin – Gdańsk, która pełni również istotną rolę w połączeniach międzynarodowych.
Zakładane korzyści ogólnospołeczne po zrealizowaniu projektowanej inwestycji:
- Poprawa komfortu życia mieszkańców poprzez eliminację ruchu tranzytowego z miast i wsi oraz zastosowanie środków ochrony przed hałasem.
- Zmniejszenie szkodliwego oddziaływania ruchu drogowego na środowisko naturalne.
- Wzrost bezpieczeństwa ruchu poprzez obniżenie liczby i stopnia uciążliwości wypadków.
- Stworzenie wygodnego i bezpiecznego ciągu komunikacyjnego.
- Ułatwienie tranzytu dla ruchu turystycznego nad morze i w góry.
- Poprawę przepustowości drogi i swobody ruchu.
- Podniesienie klasy nośności trasy oraz obiektów inżynierskich, zgodnie z wymogami standardów UE.
- Rozwój regionu poprzez polepszenie poziomu obsługi transportowej.
- Wzrost zainteresowania inwestycjami w rejonie drogi ekspresowej.